tirsdag den 14. oktober 2014

Refleksion

Jeg har egentlig ikke selv benyttet blog som refleksionsværktøj i mit arbejde eller privat, men jeg har fulgt bloggen Kemoland gennem de sidste par år.
Det er en anden situation, som også har været tæt på min familie, hvilket også er grunden til at jeg har fulgt den.
Jeg kan godt se, at den er brugt som et værktøj ikke bare til refleksion, men også som en måde at kommunikere ud, hvordan det går. 

Jeg er i øjeblikket vejleder for en række adjunkter på mit akademi, og jeg kunne godt overveje at indføre anvendelsen af blog i min kommunikation med adjunkterne, først og fremmest fordi, jeg derigennem kunne etablere et fælles refleksionsrum for dem. Vi er spredt ud over mange adresser, og det er svært at holde kontakten i hverdagen.

I det hele taget ser jeg ret store muligheder for anvendelse af blog i mit arbejde, da jeg arbejder meget på tværs i organisationen, og netop via bloggen er der nogle muligheder for erfaringsudveksling, formidling og refleksion, som vi ikke har i mail korrespondancen. Jeg skal bare lige have fundet vejen til at få folk til at melde på endnu en platform, det kan godt være svært i en travl hverdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar